Historia marki Louboutin, czyli jak powstały najsłynniejsze szpilki świata

Jednym ze szczególnie uwielbianych i pożądanych modowych dodatków wśród kobiet są szpilki. Najlepiej, jeśli posiadają wysoki obcas, który optycznie wyszczupla nogi i wydłuża sylwetkę. Chyba najbardziej charakterystycznymi szpilkami świata są te projektu Christiana Louboutina. Co stoi za sukcesem marki i co było inspiracją dla projektanta, aby stworzyć te wyjątkowe buty z czerwoną podeszwą?

 

 

Początek zamiłowania do obuwia

 

Christian Louboutin przyszedł na świat 7 stycznia 1963 roku we Francji. Był synem Rogera Louboutina, znanego stolarza. Matka Christiana poświęciła się z kolei opiece nad synem oraz jego rodzeństwem i prowadzeniu domu. Zamiłowanie Louboutina do obuwia pojawiło się w życiu projektanta przez przypadek. W 1976 roku, będąc z wizytą w Muzeum Sztuki Afryki i Oceanii, przy drzwiach wejściowych zobaczył znak. Informował on o zakazie noszenia butów na obcasie, który został wydany z powodu delikatnego i podatnego na uszkodzenia parkietu. Od momentu wizyty w muzeum Christian zaczął szkicować własne projekty butów, zwłaszcza szpilek. Po pewnym czasie otrzymał w prezencie od swojego przyjaciela książkę z projektami Rogera Viviera, który zajmował się projektowaniem butów dla Christiana Diora. Dzięki temu podarunkowi młody Louboutin utwierdził się w przekonaniu, że kariera projektanta, którą chciał podążać, jest właściwa. Kiedy Christian skończył 16 lat, rozpoczął pierwszą pracę we francuskim kabarecie Folies Bergère, w którym zajmował się projektowaniem obuwia dla tamtejszych tancerzy i tancerek.

 

W 1981 roku Christian Louboutin zaczął tworzyć swoje pierwsze, autorskie portfolio. Projektant zatrudnił się w warsztacie francuskiego szewca Charlesa Jourdan, a następnie trafił do pracowni Rogera Viviera. Kolejnym punktem w karierze Louboutina była dorywcza praca dla znanych domów mody. Christian mógł poszczycić się projektowaniem dla Chanel, Maud Prizon czy chociażby Yves Saint Laurent. W 1991 roku Louboutin otworzył pierwszy butik w Paryżu.

 

Niebywały sukces czerwonej podeszwy

 

Z początkiem 1993 roku Christian Louboutin postanowił wyróżnić buty swojego projektu, dlatego uczynił podeszwę w kolorze ognistej czerwieni znakiem rozpoznawczym projektowanych przez siebie szpilek. Inspiracją dla Christiana, aby nadać jej właśnie taką barwę, były paznokcie jego asystentki, które malowała je na czerwono. Louboutin uznał, że jest to wyjątkowo kobiecy i seksowny kolor. Jedną z pierwszych klientek projektanta była księżna Monako, Karolina. Wkrótce stała się ona również ambasadorką marki. W niedługim czasie zaczęło przybywać coraz więcej wielbicielek obuwia Louboutina, a sam projektant osiągnął światowy sukces.

 

Kilka ciekawostek

 

Jeden z najbardziej znanych modeli szpilek Louboutina - So Kate - został stworzony we współpracy ze światowej sławy modelką, Kate Moss. Zaprojektowane buty prezentują się na nogach bardzo efektownie dzięki cienkiemu, zwężonemu obcasowi oraz wysokiemu kątowi nachylenia stopy. W 2003 roku Christian Louboutin postanowił rozszerzyć swoją działalność, tworząc również galanterię skórzaną oraz obuwie męskie. Szpilki projektowane przez Louboutina sprzedają się w ponad 500 tysięcy egzemplarzach rocznie, a ich ceny wynoszą od około 400 do nawet 6 tysięcy dolarów za parę. Louboutin cały czas dba o rozwój firmy, otwierając nowe butiki na całym świecie. Obecnie największe luksusowe sklepy marki Louboutin można spotkać we Francji, Niemczech, Czechach czy Hiszpanii.

 

Zdaniem Louboutina szpilki, które projektuje, dedykowane są pewnym siebie kobietom, które nie boją się nowych wyzwań. I jak twierdzi projektant: “Gdyby na świecie ostała się jedna para damskich butów, powinny to być szpilki. A czerwień to coś więcej niż kolor. To esencja kobiecości.”

 

M.Skałka / Redakcja Maxmodels.pl

Zdjęcie główne: 123RF /Picsel

Komentarze (0)

Twój komentarz może być pierwszy

Skomentuj
Zostało 4000 znaków do wpisania