Jedna ze stu. Sonia Szóstak wyróżniona przez British Fashion Council

Dodano: 02.01.2020

Nigdy nie podróżuje sama, bo jak stwierdza – od zawsze towarzyszy jej aparat. Jej publikacje inspirowane człowiekiem i przyrodą pokochały takie tytuły jak „Vogue” czy „Rolling Stone”. Poznajcie Sonię Szóstak, która mając ledwo 30-stkę na karku, została okrzyknięta jednym z najbardziej obiecujących talentów z całego świata.

 

 

Sonia Szóstak to młoda fotografka, która od 16 roku życia nie rozstaje się z aparatem. Jest ambitna, kreatywna i niesamowicie pracowita, co przekłada się na sukcesy w życiu zawodowym. Choć Sonia w tak młodym wieku osiągnęła już wiele, to wyróżnienie przyznane jej przez British Fashion Council, wydaje się prawdziwą wisienką na torcie. BFC to organizacja non-profit, która wzmacnia pozycję brytyjskiej mody w światowej gospodarce, a także tworzy coroczną listę stu najlepszych w swojej dziedzinie talentów z całego świata.

 

„New Wave: Creatives"
Tegoroczne zestawienie „New Wave: Creatives" zostało podzielone na dziewięć kategorii, w zależności od wykonywanej dyscypliny. Na liście znaleźli się m.in. floryści, styliści, fryzjerzy, aktywiści czy fotografowie pochodzący z ponad 20 krajów. Wybrańcy zostali wyłonieni w wyniku głosowania przez ponad dwa tysiące przedstawicieli branży mody z całego świata. Oficjalna lista z nazwiskami została zaprezentowana podczas tegorocznego British Fashion Awards, które odbyło się 2 grudnia w Royal Albert Hall w Londynie.

 

Fot. Cara Delevingne w obiektywie Soni Szóstak

 

 

Sukces goni sukces
Wyróżnienie przyznane przez BFC to tylko niewielki procent osiągnięć Soni. Dotychczas polska fotografka wykonywała zlecenia dla takich magazynów jak „Rolling Stone", „Vogue", L'Officiel", „Elle" czy „Harper's Bazaar", a także stworzyła znakomity plakat do filmu „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej" z Magdaleną Boczarską w roli głównej. Na wymienienie zasługuje też kampania francuskiego domu mody Balmain, w której przed obiektywem Soni stanęła Cara Delevingne, promująca trzy modele torebek - Twist, Romeo oraz BBag. Zdjęcia zostały wykonane w ramach projektu „The Choice", który również składał się z trzech krótkich filmów. Cara, jako główna bohaterka w spotach, wcieliła się w trzy bohaterki o różnej osobowości, a każdą z nich wyróżniał inny model torebki.

 

 

 

Babski świat
Znamienną cechą prac Soni jest człowiek, który odgrywa w nich główną rolę. Jednak na pierwszym planie rzadko bywa płeć męska, a fakt ten wynika z tego, iż nikt tak nie zrozumie kobiety jak druga kobieta. To damsko-damskie porozumienie dodaje zdjęciom naturalności i doskonale współgra z klimatem zdjęć, poprzez które artystka troszczy się o ich autentyczność. Poza tym, według Soni, w fotografii ważna jest historia i emocje, które wypływają z osoby portretowanej. Jak przyznaje fotografka - „nie wystarczy, że ktoś jest dobrze ubrany bądź ma piękną buzię. Model musi mieć osobowość, coś, co wyróżnia go z tłumu".

 

 

 

Kolejnym, bardzo istotnym elementem pracy Soni, są podróże, z których czerpie inspiracje pełnymi garściami. Jednym z odwiedzonych przez nią miejsc były Filipiny czy Kuba, gdzie realizowała kampanię dla polskiej marki odzieżowej Sinsay. Młoda artystka nie wyobraża sobie życia w jednym miejscu, bo to właśnie podróże inspirują ją do przygotowania kolejnej wystawy lub książki - a te są dla niej najważniejsze. Obecnie stałym miejscem zamieszkania Soni jest Paryż, jednak mimo tego nie zapomina o wizytach w Polsce, gdzie odbywały się jej autorskie wystawy takie jak „The Age of Innocence" czy „Fortune Teller Told Me".

 

 

 

 

 

Alicja Polewko / Redakcja Maxmodels.pl

Zdjęcie główne: AFP / Ben Stansall

Komentarze (0)

Twój komentarz może być pierwszy

Skomentuj
Zostało 4000 znaków do wpisania