Louis Vuitton. Jak jedna z najstarszych marek modowych świata stała się potęgą?

Dodano: 23.07.2019

Elegancja, szyk i ponadczasowość to przymiotniki, które trafnie opisują jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek świata, mianowicie Louis Vuitton. Ten luksusowy dom mody przez lata wypracował swój oryginalny styl, który z czasem stał się elementem pożądania tysięcy miłośników oryginalnych dodatków. Co stoi za sukcesem marki Louis Vuitton i jaka jest jej historia?

 

 

Trochę historii

 

Swoją karierę Louis Vuitton zaczął już jako dziewiętnastolatek, zatrudniając się w roli pakowacza w niewielkim, paryskim zakładzie Monsieur Marechal. Dzięki swojej pracy oraz zaangażowaniu Louisowi udało się nawiązać znajomości wśród arystokracji. Mówi się, że został on nawet zatrudniony jako pakowacz między innymi przez cesarzową Eugenię czy też Napoleona. W 1854 roku został otwarty pierwszy salon Vuitton w Paryżu przy Rue Neuve-des-Capucines.W dziewiętnastym wieku nie znano jeszcze walizek, dlatego bagaże królewskich arystokratów pakowano do kufrów. Podczas gdy wzrosło upowszechnienie się kolei, Louis odkrył, że zwykłe kufry przestały spełniać swoją funkcjonalność. Zajmowały one zbyt dużo miejsca i nie były wystarczająco poręczne. Loius wpadł na pomysł wyprodukowania walizki. Miały one kształt prostokąta i zostały wykonane z bardzo wytrzymałego materiału. Szybko zdobyły uznanie wśród francuskiej arystokracji i stały się niezwykle popularne. Po śmierci Louisa w 1890 roku, firmą zajął się jego syn - George Vuitton. Był on pomysłodawcą słynnego logo LV, które do dzisiaj widnieje na torebkach czy walizkach marki.

 

 

Pierwszą torebką, która została sprzedana przez George’a, była tzw. „Steamer Bag”. Z czasem marka Louis Vuitton stawała się coraz bardziej popularna, kolejne filie zaczęto więc otwierać m.in. w Londynie czy Nowym Jorku. Dzisiaj oficjalne sklepy firmy można znaleźć aż w około 65 krajach świata, m.in. we Francji, Włoszech, Kijowie czy też Niemczech. W Polsce jedynym sklepem Vuitton, który został jak dotąd otworzony, jest butik w Warszawie przy ulicy Brackiej 9. Znajduje się on w domu handlowym Vitkac. Ciekawą kwestią jest to, że w 2013 roku wartość firmy została wyceniona na ponad 28 miliardów dolarów, a jej przychody co roku wzrastają o około 10 miliardów dolarów.

 

 

Najpopularniejsze materiały, wzory i kolory

 

Najbardziej rozpoznawalnym wzorem marki na przestrzeni lat stał się Monogram Canvas. Jest to brązowy motyw, na którym widnieją charakterystyczne znaczki w jasnym kolorze wraz z inicjałami LV. Został wykonany z płótna winylowanego, który jest o wiele bardziej wytrzymały od skóry. Równie znanym motywem jest kwiecisty wzór na różowym tle, tzw. Cherry Bloosom. Zaś Monogram Leader wykonywany jest ze skóry i charakteryzuje się symetrią oraz powtarzalnością wzoru. Na produktach marki możemy zobaczyć także motyw Damier Ebne, czyli typową szachownicę w odcieniach brązu z logo LV. Najnowszym wzorem marki Louis Vuitton jest Catogram. Pojawił się w 2018 roku i został przyozdobiony wizerunkiem kotów.

 

 

Czy wiedziałeś, że...

 

Około 70% populacji Japończyków ma w swojej szafie przynajmniej jedną rzecz od Louis Vuitton. Warto dodać, że jedne z najpopularniejszych modeli torebek, to Neverfull MM i Speedy 30, a z kolei model Alma był jednym z ulubionych Coco Chanel. Współcześnie, produkty Louis Vuitton są najczęściej podrabianymi na świecie, a produkcja każdej z toreb trwa tydzień. Torebki wykonuje się ręcznie, a pracownicy są szkoleni nawet do dwóch lat, tak aby doszli do perfekcji i sprostali wysokim wymaganiom klientów. Skóra i uchwyty produktów nie są farbowane, przez co czasami posiadają ciemniejszy odcień. Mimo swojej ogromnej popularności marka nie praktykuje wyprzedawania swoich kolekcji.

 

 

W czasie niespełna półtora wieku warsztat Vuittona przekształcony został w jedną z najbardziej znanych i cenionych marek na świecie. Torebki i dodatki spod skrzydeł tej marki stały się wyznacznikiem wysokiego statusu społecznego. Projekty Louisa Vuittona, jego oryginalne pomysły i determinacja w dążeniu do celu stały się dowodem dla wielu przyszłych projektantów na to, że nawet zaczynając pozornie zwyczajną pracę, można osiągnąć spektakularne efekty i zdobyć sławę.

 

M. Skałka/Redakcja Maxmodels.pl

Zdjęcie główne: 123RF/Picsel

 

Komentarze (0)

Twój komentarz może być pierwszy

Skomentuj
Zostało 4000 znaków do wpisania