Polska moda w trakcie pandemii. Jak branża wspiera walkę z koronawirusem?

Dodano: 24.03.2020

Nowy wirus, COVID 19, narodził się w Chinach, w państwie które jest jednym z największych gigantów w świecie mody. Nieznany dotąd koronawirus jest ogromnym zagrożeniem dla zdrowia i życia milionów ludzi. Z tego powodu wiele przedsiębiorstw boryka się ze gigantycznymi stratami finansowymi i strachem przed bankructwem, które w wielu przypadkach zbliża się wielkimi krokami. Polska branża modowa również odczuwa już straty spowodowane pandemią koronawirusa, a to dopiero początek problemów. Według indeksu WIG marki: Reserved, Mohito, CCC, Cropp i Sinsay tylko w przeciągu ostatniego miesiąca straciły 49% zysku. Jak branża wspiera walkę z COVID 19?

 

 

Polskie marki kontra koronawirus

 

W związku z nowym, coraz szybciej rozprzestrzeniającym się koronawirusem, w Polsce zamknięto szkoły, uczelnie, galerie handlowe oraz odwołano imprezy masowe. Każdy kolejny dzień pandemii to pogłębiające się straty finansowe i kolejne opóźnienia w dystrybucji. Szybkie rozprzestrzenianie się koronawirusa uniemożliwia dostawy z wielu fabryk, co prowadzi do kryzysu, który prawdopodobnie będzie najbardziej widoczny w okresie jesienno-zimowym. Polskie marki modowe ratując swój biznes, wprowadzają możliwość zakupów online. Rabaty i promocje na produkty mają zachęcić klientów do kupowania ubrań jedyną, możliwą drogą, przez Internet.

 

Z uwagi na pandemię również w przemyśle odzieżowym zaczęto notować straty finansowe, pierwsze z nich zaczęto odczuwać już na przełomie stycznia i lutego. Większość dostaw pochodzących z Chin zostało bowiem przerwanych, a to właśnie z państwa środka pochodzi 1/3 rodzimej produkcji ubrań. Skutkiem pandemii jest również to, że w wielu butikach notuje się spadki sprzedażowe. Jest to o tyle kłopotliwe, że pomimo braku zysków właściciele sklepów są zobowiązani do spłaty kredytów. W wielu przypadkach taka sytuacja doprowadzi firmy do bankructwa. Pomimo trudnej sytuacji wiele firm odzieżowych stara się pomóc polskiej służbie zdrowia. Jak polskie marki wspierają walkę z koronawirusem?

 

 

Najważniejsze wsparcie


Polskie firmy wspierają walkę z COVID-19 na wiele sposobów. Niektóre marki odzieżowe jak 4F czy CCC przekazują pieniądze na walkę z koronawirusem. Inne prowadzą akcje, mające na celu pomoc szpitalom w walce z pandemią. Jedną z ciekawych inicjatyw jest przekazanie 300 par gogli dla szpitala MSWIA w Warszawie. Ciekawym pomyłem jest również stworzenie specjalnego podkoszulka, z którego zysk będzie w całości przekazywany dla jednego ze szpitali zakaźnych. W wielu miejscach brakuje potrzebnych materiałów i sprzętów do walki z koronawirusem, dlatego wsparcie firm to duża pomoc w obliczu pandemii.

 

Rozprzestrzeniający się po całym świecie koronawirus wpływa na gospodarkę i w znacznej mierzę dotknął już również branżę modową. Długotrwałe skutki pandemii są nieznane, dlatego tak ważna jest zjednoczenie się w walce z koronawirusem.

 

Julia Zielińska/ Redakcja MaxModels.pl

Zdjęcie główne: 123RF/Picsel

Komentarze (0)

Twój komentarz może być pierwszy

Skomentuj
Zostało 4000 znaków do wpisania