Supermodelki, które projektują ubrania

Świat mody staje się coraz bardziej różnorodny i otwarty. Od kilku sezonów na wybiegach oraz w kampaniach reklamowych możemy zobaczyć modelki i modeli „age plus”. Nie jest to jednak na tyle powszechne zjawisko, żeby zawód ten mógł stać się pewnym zajęciem na całe życie. Między innymi dlatego modele i modelki rozkręcają własne biznesy. Sprawdźcie, jak gwiazdy współczesnego modelingu radzą sobie z… projektowaniem ubrań!

 

 

Większość modelek można dziś określić jednocześnie mianem infuelncerek, a często także doskonałych bizneswoman. Osoby zajmujące się modelingiem zwykle zabezpieczają swoją przyszłość i inwestują w zdobywanie wykształcenia czy dodatkowych kwalifikacji. Często też wykorzystują popularności i rozkręcają własny biznes. Znane modelki, między innymi dzięki mediom społecznościowym, mogą dotrzeć do ogromnej ilości ludzi, którzy silnie się z nimi utożsamiają. Dlatego tak wiele dziewczyn z branży modelingowej z powodzeniem sprzedaje na przykład własną markę kosmetyków. Doskonałym pomysłem wydaje się też wypuszczenie własnej linii ubrań. W końcu modelki od lat uznawane są za ikony stylu i każdy chce wyglądać tak, jak one!


Kanadyjska modelka Coco Rocha zauważyła też, że doświadczenie z wybiegów, przymiarek i sesji można świetnie wykorzystać podczas budowania własnej marki. Pracując przez lata w tej branży Coco Rocha zapamiętała najlepsze wskazówki i sztuczki, które poznała podczas pracy ze znanymi projektantami na całym świecie. W 2016 roku modelka postanowiła je wykorzystać i zaprojektowała własną linię odzieżową Co + Co. Swoje projekty opisywała jako „sportowo-uliczno-biznesowe" i stworzyła je dla eleganckich kobiet, które kochają modę. Obecnie pochłonęło ją prowadzenie własnej agencji modelingowej „Nomad MGMT", organizuje także obozy szkoleniowe dla modelek, ale coś czujemy, że nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa jako projektantka!

 

 

 

 

Emily Ratajkowski, modelka o polskich korzeniach, często publikuje w mediach społecznościowych zdjęcia z egzotycznych wakacji, na których pozuje w skąpych strojach kąpielowych. Obserwuje ją już ponad 21 milionów osób, a wiele z nich chciałoby wyglądać na plaży właśnie tak, jak ona. Dlatego świetnym ruchem było założenie przez Emily własnej marki odzieżowej Inamorata, w asortymencie której znalazły się właśnie stroje kąpielowe. Kostiumy inspirowane są stylem gwiazdy, która sama wystąpiła też w pierwszej sesji wizerunkowej. Projekty Emily można kupić za pośrednictwem strony internetowej, a ich ceny wahają się między 75-160$.

 

 

 


Podobną strategię przyjęła też znana modelka plus size Ashley Graham, którą śmiało można nazwać ambasadorką ruchu body positivity. Przeciwstawia się ona wąskim kanonom piękna i nawołuje do tego, aby kochać swoje ciało. Graham świetnie wykorzystuje swoją popularność do tego, by wspierać samoakceptację i świetnie łączy to z promowaniem autorskich kolekcji strojów kąpielowych dla Swim suits for all. Strategia marketingowa tej marki idealnie wpasowuje się w ruch body positivity. Graham rozpoczęła akcję na Instagramie: „#MySwimBody", w ramach której publikowała zdjęcia w strojach ze swojej kolekcji i zachęcała do tego inne kobiety - przede wszystkim te, które nie akceptują swojego wyglądu. Obecnie na Instagramie możemy znaleźć 17 tysięcy zdjęć z hashtagiem #MySwimBody. Kolejnym, ciało-pozytywnym ruchem w promocji Swim Suit For All było wykorzystanie w kampanii zdjęć zrobionych przez paparazzich, którzy uchwycili Graham podczas realizacji tej właściwej sesji na plaży. Modelka chciała tym samym przekazać, że nie potrzebuje mocnego retuszu i idealnych kadrów, aby czuć się dobrze w swoim ciele i wyglądać pięknie. Sklep internetowy z kostiumami od Ashley nie jest obecnie dostępny w krajach Unii Europejskiej.

 

 

 

 

Kendall i Kylie Jenner to siostry, które cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem mediów i internautów. To one wyznaczają trendy i są podziwiane przez miliony ludzi na całym świecie. Nie zaskakuje więc fakt, że ich własna marka odzieżowa szybko stała się hitem. Pierwsza kolekcja Kendall x Kylie została zaprezentowana w 2013 roku. Od tego czasu siostry regularnie wypuszczają kolekcje, które skierowane są do młodych, pewnych siebie i kochających modę kobiet. Marka doskonale oddaje kobiecy i przebojowy styl Kylie oraz oryginalny i luzacki styl Kendall. Ubrania zaprojektowane przez ten duet można kupić stacjonarnie (głównie w kilku lokalizacjach w USA) oraz za pośrednictwem działającego na terenie Stanów Zjednoczonych sklepu internetowego. W pozostałych krajach część kolekcji dostępna jest na takich platformach, jak na przykład: Asos, Zalando, Amazon, Neiman Marcus. Siostry Jenner mają też na swoim koncie współprace z dużymi sieciówkami, jak np. Top Shop czy Forever 21.

 

 

 

 

Czytaj dalej >>>

 

 

 

Thylane Blondeau, francuska modelka jako dziecko została okrzyknięta najpiękniejszą dziewczynką na świecie. Uroda Thylane wciąż jest podziwiana, pod koniec ubiegłego roku w prestiżowym plebiscycie przyznano jej tytuł „Najpiękniejszej twarzy 2018". Choć ma zaledwie 17 lat i pojawia się na wybiegach u czołowych projektantów, to nie marnuje czasu - jesienią 2018 roku na rynku pojawiła się jej marka odzieżowa Heaven May. Projekty Thylane odzwierciedlają jej styl i są to ubrania, które modelka, jak sama mówi, mogłaby nosić na co dzień. W asortymencie Heaven May znajdziemy między innymi bluzy z kapturem, t-shirty, dresy, dżinsowe kurtki i spódniczki. Ceny zaczynają się już od kilkudziesięciu dolarów, a zakupy można zrobić w sklepie internetowym marki.

 

 

 


Wiele modelek decyduje się także na współpracę ze znanymi firmami odzieżowymi i domami mody. Nie muszą wówczas posiadać własnej marki, aby sprawdzić się w roli projektanta i wziąć udział w powstawaniu jakiejś kolekcji. Owocem takiej akcji jest na przykład linia Tommy x Gigi, która powstała przy współpracy Tommy'ego Hilfigera z Gigi Hadid. W 2015 roku modelka została ambasadorką marki Tommy Hilfiger, jednak szybko okazało się, że ich współpraca na tym się nie zakończy. Podczas NYFW w 2016 roku została zaprezentowana pierwsza kolekcja, którą Tommy stworzył razem z Gigi. Połączenie dobrze znanej, amerykańskiej klasyki w wydaniu Tommy'ego oraz przebojowego stylu Gigi okazało się strzałem w dziesiątkę! Hilfiger i Hadid wspólnie stworzyli już cztery kolekcje. Dzięki współpracy z Gigi marka zanotowała duże wzrosty sprzedaży oraz zwiększenie popularności w mediach społecznościowych. Nie dziwi nas ten fakt, w końcu amerykańska modelka ma silną pozycję w branży i prawie 50 milionów followersów na Instagramie!

 

 

 

 

 


W dzisiejszych czasach za sukces marki w dużej mierze odpowiedzialny jest zasięg. Dlatego znane modelki, które śmiało można nazwać współczesnymi „It Girl" mają otwarte drzwi do tego, by założyć własny biznes. Jeśli dodatkowo potrafią wykorzystać doświadczenie zdobyte w branży, mają duże szanse na sukces. Tym bardziej, że dziś dla potencjalnych klientów bardziej atrakcyjna jest świadomość, że ich ulubieniec ma pełny wpływ na wygląd i jakość danego produktu, niż sam fakt jego współpracy z daną marką.

 

K. Bińczak/Redakcja Maxmodels.pl

Zdjęcia główne: AFP/Patrick Kovarik, Loreen Sarkis, Dimitrios Kambouirs

Komentarze (0)

Twój komentarz może być pierwszy

Skomentuj
Zostało 4000 znaków do wpisania