Supermodelki, które projektują ubrania

Świat mody staje się coraz bardziej różnorodny i otwarty. Od kilku sezonów na wybiegach oraz w kampaniach reklamowych możemy zobaczyć modelki i modeli „age plus”. Nie jest to jednak na tyle powszechne zjawisko, żeby zawód ten mógł stać się pewnym zajęciem na całe życie. Między innymi dlatego modele i modelki rozkręcają własne biznesy. Sprawdźcie, jak gwiazdy współczesnego modelingu radzą sobie z… projektowaniem ubrań!

 

 

Większość modelek można dziś określić jednocześnie mianem infuelncerek, a często także doskonałych bizneswoman. Osoby zajmujące się modelingiem zwykle zabezpieczają swoją przyszłość i inwestują w zdobywanie wykształcenia czy dodatkowych kwalifikacji. Często też wykorzystują popularności i rozkręcają własny biznes. Znane modelki, między innymi dzięki mediom społecznościowym, mogą dotrzeć do ogromnej ilości ludzi, którzy silnie się z nimi utożsamiają. Dlatego tak wiele dziewczyn z branży modelingowej z powodzeniem sprzedaje na przykład własną markę kosmetyków. Doskonałym pomysłem wydaje się też wypuszczenie własnej linii ubrań. W końcu modelki od lat uznawane są za ikony stylu i każdy chce wyglądać tak, jak one!


Kanadyjska modelka Coco Rocha zauważyła też, że doświadczenie z wybiegów, przymiarek i sesji można świetnie wykorzystać podczas budowania własnej marki. Pracując przez lata w tej branży Coco Rocha zapamiętała najlepsze wskazówki i sztuczki, które poznała podczas pracy ze znanymi projektantami na całym świecie. W 2016 roku modelka postanowiła je wykorzystać i zaprojektowała własną linię odzieżową Co + Co. Swoje projekty opisywała jako „sportowo-uliczno-biznesowe" i stworzyła je dla eleganckich kobiet, które kochają modę. Obecnie pochłonęło ją prowadzenie własnej agencji modelingowej „Nomad MGMT", organizuje także obozy szkoleniowe dla modelek, ale coś czujemy, że nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa jako projektantka!

 

 

 

 

Emily Ratajkowski, modelka o polskich korzeniach, często publikuje w mediach społecznościowych zdjęcia z egzotycznych wakacji, na których pozuje w skąpych strojach kąpielowych. Obserwuje ją już ponad 21 milionów osób, a wiele z nich chciałoby wyglądać na plaży właśnie tak, jak ona. Dlatego świetnym ruchem było założenie przez Emily własnej marki odzieżowej Inamorata, w asortymencie której znalazły się właśnie stroje kąpielowe. Kostiumy inspirowane są stylem gwiazdy, która sama wystąpiła też w pierwszej sesji wizerunkowej. Projekty Emily można kupić za pośrednictwem strony internetowej, a ich ceny wahają się między 75-160$.

 

 

 


Podobną strategię przyjęła też znana modelka plus size Ashley Graham, którą śmiało można nazwać ambasadorką ruchu body positivity. Przeciwstawia się ona wąskim kanonom piękna i nawołuje do tego, aby kochać swoje ciało. Graham świetnie wykorzystuje swoją popularność do tego, by wspierać samoakceptację i świetnie łączy to z promowaniem autorskich kolekcji strojów kąpielowych dla Swim suits for all. Strategia marketingowa tej marki idealnie wpasowuje się w ruch body positivity. Graham rozpoczęła akcję na Instagramie: „#MySwimBody", w ramach której publikowała zdjęcia w strojach ze swojej kolekcji i zachęcała do tego inne kobiety - przede wszystkim te, które nie akceptują swojego wyglądu. Obecnie na Instagramie możemy znaleźć 17 tysięcy zdjęć z hashtagiem #MySwimBody. Kolejnym, ciało-pozytywnym ruchem w promocji Swim Suit For All było wykorzystanie w kampanii zdjęć zrobionych przez paparazzich, którzy uchwycili Graham podczas realizacji tej właściwej sesji na plaży. Modelka chciała tym samym przekazać, że nie potrzebuje mocnego retuszu i idealnych kadrów, aby czuć się dobrze w swoim ciele i wyglądać pięknie. Sklep internetowy z kostiumami od Ashley nie jest obecnie dostępny w krajach Unii Europejskiej.

 

 

 

 

Kendall i Kylie Jenner to siostry, które cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem mediów i internautów. To one wyznaczają trendy i są podziwiane przez miliony ludzi na całym świecie. Nie zaskakuje więc fakt, że ich własna marka odzieżowa szybko stała się hitem. Pierwsza kolekcja Kendall x Kylie została zaprezentowana w 2013 roku. Od tego czasu siostry regularnie wypuszczają kolekcje, które skierowane są do młodych, pewnych siebie i kochających modę kobiet. Marka doskonale oddaje kobiecy i przebojowy styl Kylie oraz oryginalny i luzacki styl Kendall. Ubrania zaprojektowane przez ten duet można kupić stacjonarnie (głównie w kilku lokalizacjach w USA) oraz za pośrednictwem działającego na terenie Stanów Zjednoczonych sklepu internetowego. W pozostałych krajach część kolekcji dostępna jest na takich platformach, jak na przykład: Asos, Zalando, Amazon, Neiman Marcus. Siostry Jenner mają też na swoim koncie współprace z dużymi sieciówkami, jak np. Top Shop czy Forever 21.

 

 

 

 

Czytaj dalej >>>

 

Komentarze (0)

Twój komentarz może być pierwszy

Skomentuj
Zostało 4000 znaków do wpisania