Fragment anonsu „Pozuje wyłącznie dla przyjemności oglądania efektów końcowych. Samo pozowanie to etap pośredni, …” był przyczyną powstania niniejszego tekstu. Tradycyjnie składa się z czterech części:
• O osobie pozującej.
• O portfolio.
• O zdjęciach.
• Konkluzja.
Przedstawiona ocena zdjęć z ich interpretacją wynikają z mojego sposobu postrzegania fotografii artystycznej i pozowania – ocena jest subiektywna.
O OSOBIE POZUJACEJ
Pani Magdalena jest świadoma swoich atutów, tj. interesującej twarzy i proporcjonalnej sylwetki, dostrzega złożoność procesu fotograficznego. Nie „odrobiła lekcji” w zakresie przygotowania się do pozowania – proces pozyskania kompetencji fotomodelki jest wymagający – styl pozowania jest wartością intelektualną.
O PORTFOLIO
Opublikowane portfolio jest zbiorem przypadkowych zdjęć, o silnie zróżnicowanym poziomie ich wykonania, począwszy od warsztatu fotograficznego, poprzez zrealizowaną narrację fotograficzną oraz temat i zakres pozowania, kończąc na sposobie prezentacji prac. Dominują zdjęcia ukazujące nagość lub atrakcyjność kobiecego ciała. Moja ocena, po dokonaniu agregacji zdjęć w ogólniejsze kategorie i porównaniu ich z dostępną literaturą fotograficzną, jest raczej niska.
O ZDJĘCIACH
Wyodrębniłem kilka grup zdjęć, za kryterium przyjąłem sposób zrealizowanej narracji fotograficznej Po dwa zadnia dla wybranych grup, pomijam aspekt techniczny.
Nokturny, wszystkie zdjęcia są wykonane w sposób identyczny, różnią się częścią fotografowanego ciała. Dla mnie są zdjęciami mało interesującymi. Polecam zobaczenie fotografii autorstwa, np.: Henning von Ber, Ed Freeman lub Keith Nicolson.
Fotografie o tematyce tanecznej. Pamiętam słowa „nie fotografuj światła – fotografuj to, co światło umożliwia fotografującemu”. Fotografia o tematyce tanecznej wymaga specyficznych kompetencji od fotografa i osoby pozującej. Tancerze stworzyli wyjątkowe pojęcie piękna, unikalną kulturę ruchu.
Fotografie o estetyce nie znajdującej u mnie uzasadnienia lub wykonane w warunkach, w których nie powinno się fotografować – bez odpowiedniego światła nie ma pięknej fotografii.
Znalazłem również fotografie o interesującej kompozycji i wystudiowanej stylistyce – Pan Roman Stachniak, anonimowy fotograf.
KONKLUZJA
Fotografia jest sztuką, jest metaforą – wyrażeniem czegoś przez coś. Pragnę wierzyć, że nie uraziłem Państwa. Zdobyłem się na napisanie słów wymagających. Świadomość tego, gdzie się znajdujemy jest przywilejem – umożliwia zweryfikowanie lub zdefiniowanie horyzontów własnej działalności artystycznej.
Chętnie popracowałbym z Panią, by odnaleźć ten nieodkryty jeszcze kadr. Szkoda, że dzieli nas duża odległość. Zapraszam do kontaktu, www.krzysztofkrawczyk.com.pl
• O osobie pozującej.
• O portfolio.
• O zdjęciach.
• Konkluzja.
Przedstawiona ocena zdjęć z ich interpretacją wynikają z mojego sposobu postrzegania fotografii artystycznej i pozowania – ocena jest subiektywna.
O OSOBIE POZUJACEJ
Pani Magdalena jest świadoma swoich atutów, tj. interesującej twarzy i proporcjonalnej sylwetki, dostrzega złożoność procesu fotograficznego. Nie „odrobiła lekcji” w zakresie przygotowania się do pozowania – proces pozyskania kompetencji fotomodelki jest wymagający – styl pozowania jest wartością intelektualną.
O PORTFOLIO
Opublikowane portfolio jest zbiorem przypadkowych zdjęć, o silnie zróżnicowanym poziomie ich wykonania, począwszy od warsztatu fotograficznego, poprzez zrealizowaną narrację fotograficzną oraz temat i zakres pozowania, kończąc na sposobie prezentacji prac. Dominują zdjęcia ukazujące nagość lub atrakcyjność kobiecego ciała. Moja ocena, po dokonaniu agregacji zdjęć w ogólniejsze kategorie i porównaniu ich z dostępną literaturą fotograficzną, jest raczej niska.
O ZDJĘCIACH
Wyodrębniłem kilka grup zdjęć, za kryterium przyjąłem sposób zrealizowanej narracji fotograficznej Po dwa zadnia dla wybranych grup, pomijam aspekt techniczny.
Nokturny, wszystkie zdjęcia są wykonane w sposób identyczny, różnią się częścią fotografowanego ciała. Dla mnie są zdjęciami mało interesującymi. Polecam zobaczenie fotografii autorstwa, np.: Henning von Ber, Ed Freeman lub Keith Nicolson.
Fotografie o tematyce tanecznej. Pamiętam słowa „nie fotografuj światła – fotografuj to, co światło umożliwia fotografującemu”. Fotografia o tematyce tanecznej wymaga specyficznych kompetencji od fotografa i osoby pozującej. Tancerze stworzyli wyjątkowe pojęcie piękna, unikalną kulturę ruchu.
Fotografie o estetyce nie znajdującej u mnie uzasadnienia lub wykonane w warunkach, w których nie powinno się fotografować – bez odpowiedniego światła nie ma pięknej fotografii.
Znalazłem również fotografie o interesującej kompozycji i wystudiowanej stylistyce – Pan Roman Stachniak, anonimowy fotograf.
KONKLUZJA
Fotografia jest sztuką, jest metaforą – wyrażeniem czegoś przez coś. Pragnę wierzyć, że nie uraziłem Państwa. Zdobyłem się na napisanie słów wymagających. Świadomość tego, gdzie się znajdujemy jest przywilejem – umożliwia zweryfikowanie lub zdefiniowanie horyzontów własnej działalności artystycznej.
bardzo cierpliwa.
miło się pracowało
:)